Filmofilija

Najbolji filmovi 2024. godine

Filmovi objavljeni tijekom prvih nekoliko mjeseci svake godine imaju prilično težak zadatak. Natječu se s prestižnim filmovima koji su još uvijek u kinima nakon kraja godine i borbe za kvalifikacije za nagrade, a izlaze u sezoni kada su mnogi ljudi još uvijek iscrpljeni od blagdanske sezone, financijski opterećeni njome ili oboje.

Lako je previdjeti nove filmove početkom godine — ali na sreću, danas je lakše nego ikad nadoknaditi propušteno, s obzirom na to koliko filmova debitira na streaming servisima i koliko brzo kino premijere prelaze na streaming.

Ovdje na Filmofiliji vodimo popis najboljih filmova godine, predstavljajući filmove za koje smatramo da su vrijedni vašeg vremena. kako je već sredina godine, već smo vidjeli razne filmove iz 2024. koje srdačno preporučujemo.

Ovaj popis ćemo nastaviti održavati tijekom cijele godine, tako da možete vidjeti što gledamo i preporučujemo te nadoknaditi sve što ste možda propustili dok se novi filmovi i dalje pojavljuju.

Filmovi će biti navedeni obrnutim kronološkim redoslijedom, tako da će najnovija izdanja uvijek biti prva na popisu.

Najbolji filmovi 2024. godine do sada

The Bikeriders

bikers

Austin Butler izgleda nevjerojatno kul dok vozi motor jednom rukom, okružen svojim klupskim prijateljima, u filmu The Bikeriders. Film možete pogledati u kinima od 21. lipnja

Scenarist i redatelj Jeff Nichols (Take Shelter, Midnight Special) adaptirao je klasičnu knjigu fotoreportaža o motociklističkim klubovima iz 1960-ih kako bi stvorio ovu izvanredno čvrstu i staromodnu (u najboljem smislu) gangstersku melodramu.

Film je izgrađen oko tri izvanredne glumačke izvedbe nekih od najpopularnijih glumaca: nevjerojatno zgodnog Austina Butlera u stilu Jamesa Deana iz “Buntovnika bez razloga”, Jodie Comer u stilu Lorraine Bracco iz “Dobrih momaka” (s izvanrednim čikaškim naglaskom) i Toma Hardyja u svom karakterističnom stilu.

Robot Dreams

Animirani pas i robot poziraju za smiješnu sliku.

Redatelj Pablo Berger bio je toliko dirnut grafičkim romanom Sare Varon “Robot Dreams” da je osnovao animacijski studio kako bi ga pretvorio u film.

Potpuno bez dijaloga, “Robot Dreams” govori o usamljenom psu koji se sprijatelji s robotom i o ljetu koje provode zajedno prije nego ih život razdvoji. Likovi su evocirajući, a antropomorfni svijet vrlo šarmantan.

No, unatoč humaniziranim životinjama, ovo nije smiješan, gegovima ispunjen film; “Robot Dreams” zapravo je nevjerojatno dirljiv i gorko-slatki film o značajnim prijateljstvima koja ne možemo uvijek zadržati kako život ide dalje.

Posljednje scene pogađaju kao udarac u želudac, boleći na najbolji način. —Petrana Radulović

Furiosa: A Mad Max Saga

Furiosa (Anya Taylor-Joy) u filmu Georgea Millera Furiosa.

Dok je remek-djelo Georgea Millera iz 2015. Mad Max: Fury Road bila metalna balada — ona koja vas čini da se osjećate kao bog tijekom cijele svoje apsurdne 15-minutne vožnje — Furiosa je ostatak konceptualnog albuma.

Prednastavak prati Imperatoricu Furiosu (Alyla Browne i Anya Taylor-Joy) od otmice do “otmice”, počevši s ratnicima koji je otimaju i završavajući tamo gdje Fury Road počinje.

Između, dobivamo tmurnu, napetu priču o djevojci koja mora naučiti kako ukrotiti golem bijes protiv Chrisa Hemswortha kao Dementusa, jednako prijetećeg i patetičnog negativca.

Hit Man

Glen Powell u dugoj crnoj periki, kožnoj jakni i s čudnim smiješkom u Hit Manu.  Film možete pogledati na Netflix-u.

Suptilnost je često precijenjena. Uzmimo za primjer Hit Man, izvrstan novi film Richarda Linklatera, romantičnu komediju koja se uglavnom bavi pitanjem imaju li ljudi kapacitet za promjenu.

Drugi film bi to pitanje postavio kao tihu, neizrečenu metaforu ili pitanje koje lebdi na rubovima psihe svojih likova, ali Hit Man čini temu bitnim dijelom svake priče, šale i dijaloga, čineći ga ne samo jednim od najsmješnijih filmova godine, već i jednim od najzanimljivijih i najpametnijih.

Hit Man prati blagog i općenito dosadnog Garyja (Glen Powell), profesora filozofije koji pomaže policiji u hvatanju ljudi koji pokušavaju angažirati ubojice. Ono što počinje kao tehnički posao, postavljanje kamera i žica, brzo postaje opsesija za Garyja kad ga zamole da se predstavi kao lažni ubojica i shvati da ima talent za to.

Naravno, također uživa u činjenici da mu to omogućava da preuzme potpuno novo lice i osobnost. Prikazujući se kao ubojica, Gary može pobjeći od Garyja, makar samo na nekoliko minuta, i to je izvanredno. Sve dok se, naravno, ne zaljubi u djevojku koja ga poznaje samo kao opasnog ubojicu “Rona”.

Garyjev posao profesora filozofije daje filmu rijetku priliku da se izravno pozabavi pitanjima identiteta. Scenarij, koji su zajedno napisali Powell i Linklater, pametno koristi Garyjeve predavanja kako bi riješio vlastite probleme identiteta, radeći stvari poput rasprave s razredom o tome zaslužuju li neki ljudi umrijeti — time oslobađajući njegovu potencijalnu djevojku od krivnje zbog pokušaja da ubije svog muža.

I Saw the TV Glow

Justice Smith stoji ispred filmskog platna s natpisom “Thank You for Watching” s velikom kanticom kokica u ruci u filmu I Saw the TV Glow. Film možete pogledati na Amazonu ili Apple TV-u.

“I Saw the TV Glow” mogao bi biti jedan od najstrašnijih filmova ikad snimljenih o predgrađu. Uređeni travnjaci i prekrasne kuće američkih gradova dugo su bili jedno od najboljih mjesta za horor filmove, ali malo tko je uspio učiniti ih tako otuđujućima i praznima kao posljednji film Jane Schoenbrun.

Film prati Owena (Justice Smith), tinejdžera koji se osjeća kao samosvjestan autsajder u svakoj situaciji, društveno i prema sebi, koji upoznaje Maddy (Bridgette Lundy-Paine) koja mu pokazuje svoju omiljenu TV emisiju: “The Pink Opaque”. Njih dvoje se povezuju preko emisije dok se njihovi životi mijenjaju oko nje, a emisija polako počinje sve više prodirati u njihovu stvarnost.

“I Saw the TV Glow” je film o tome kako nas umjetnost mijenja i oblikuje. Kako nam posebna TV emisija može doći u pravom trenutku i iznenada usmjeriti naš život u drugom smjeru.

PROPERTY

Unatoč snažnim, pozitivnim kritikama na festivalima i pobjedi za najbolji film na Fantastic Festu 2023., zastrašujući redateljski debi Daniela Bandeire, Property, tiho je prešao na digitalne usluge u svibnju bez puno pompe. No ljubitelji napetih, pametnih horor-trilera ne bi ga trebali propustiti.

Malu Galli glumi Teresu, ženu bogatog brazilskog vlasnika imanja koji planira zatvoriti svoje seosko imanje. Planira deložirati sve radnike koji održavaju imanje, srušiti njihove domove i izgraditi hotel.

Istovremeno, zahtijeva da otplate dugove nastale zbog života na minimalnim plaćama, gdje se svaki manji napredak u njihovim životima ili imovini smatra zajmom.

Kada se radnici pobune, Teresa završi zarobljena u oklopnom vozilu, u sukobu s očajnim ljudima koji je ne mogu pustiti da ode.

THE FALL GUY

Malo filmova u 2024. će biti toliko zabavno kao Padobranac “The fall Guy”.

Negdje između romantične komedije i akcijskog filma, The fall Guy govori o kaskaderu (Ryan Gosling) koji se vraća nakon ozljede, i njegovoj bivšoj djevojci (Emily Blunt) koja konačno dobiva priliku režirati svoj prvi veliki film.

No kada produkciju filma ugrozi nestanak nepredvidljivog filmskog zvijezde (Aaron Taylor-Johnson), kaskader mora postati pravi heroj kako bi spasio situaciju.

Film je veliki, smiješan, apsurdan i vrlo zabavan, ali njegova najbolja osobina je gravitacija koja se mijenja u karizmi njegovih dviju zvijezda. Gosling i Blunt su oboje nevjerojatno šarmantni u filmu, pobjednički par kojemu je nemoguće ne navijati, i koje jednostavno želite imati za prijatelje.

Film je pun izvrsnih automobilskih potjera, smiješnih padova i urnebesnih borbi koje donose vrstu lakoće koju rijetko viđamo u blockbusterima ovih dana.

CHALLENGERS

Redatelj Luca Guadagnino (Call Me By Your Name, Bones and All) i scenarist Justin Kuritzkes (da, onaj tip od “Potion Seller”) donose puno intenzivne energije u sportsku dramu / dramu o ljubavnom trokutu Challengers, bilo da Guadagnino snima teniski meč iz perspektive lopte ili Kuritzkes skače naprijed-natrag kroz vrijeme, popunjavajući praznine u romantičnoj i profesionalnoj povijesti troje bivših prijatelja i teniskih rivala, koje igraju Zendaya, Mike Faist i Josh O’Connor.

Najavljen kao vruć, seksi film o troje ljudi, zapravo je mnogo više — film koji upakira svoju seksualnu energiju u različite oblike suparništva i emocija, stručno isprepletene za maksimalni učinak. Dizajniran je da drži publiku u neizvjesnosti do posljednjeg trenutka i da je duboko uključi u ishod, bez obzira brine li ih tenis ili sport općenito.

CHIME
Chime je horor film o zvuku koji inficira ljude poput virusa. Ulazi im u mozak dok ga ne čuju stalno, sve glasnije i glasnije, tjerajući ih na nasumične činove užasnog nasilja. I nema načina da se zna tko ga ima.

Dovoljno je jezivo kao premisa da bude intrigantno, ali kada dodate činjenicu da ga je napisao i režirao japanski horor legenda Kiyoshi Kurosawa, imate recept za jedan od najjezivijih filmova godine.

Kurosawina majstorska vještina u Chime dijelom se sastoji u tome što nikada otvoreno ne pušta inficirajući ton za publiku. Postoji nekoliko jezivih, neidentificiranih zvukova, stranih i osebujnih, i uvijek učinkovitih. Ali svaki zvuk u filmu je pojačan, bučan dok likovi stoje (često potpuno nepomični), stalno prijeteći nekom tragedijom ili novim užasom. Sve je to užasavajuće na način koji je potpuno jedinstven za Chime, kao da je Kurosawa izumio novu vrstu horora koju nitko prije nije čuo.

CIVIL WAR

Portret Alexa Garlanda o dva ratna fotografa u krizi, uokviren pričom o zemlji u krizi, jedan je od najvažnijih filmova 2024. godine — volite ga ili mrzite, kritičari i gledatelji žele razgovarati o njemu.

Građanski rat je izričito zamišljen da potakne ljude na razgovor o američkoj politici i posebno o važnosti novinarstva, ali osim svojih ponekad suptilnih, ponekad očitih poruka, to je hipnotizirajući portret likova, ukotvljen iscrpljenom, emotivnom izvedbom Kirsten Dunst, i izgrađen oko suptilnih karakternih trenutaka koliko i intenzivnih borbenih sekvenci.

Također je jedan od najjasnijih filmova godine, s vizualnom svjetlinom i vizualnom ljepotom koja prkosi svim trenutnim konvencionalnim mudrostima o mračnoj kinematografiji. Film je iskustvo, a post-filmski razgovori također.

BABY ASSASSINS 2

Prvi Baby Assassins bio je jedan od mojih omiljenih filmova 2022., pa nije iznenađenje što sam volio nastavak. Fantastičan spoj dva nevjerojatna žanra – triler o ubojicama i tinejdžerska slice-of-life drama – Baby Assassins filmovi uvelike ovise o izvanrednoj zvijezdi (Saori Izawa i Akari Takaishi) i najboljoj koreografiji borbi koju je izveo Kensuke Sonomura.

Ovaj put, mlade ubojice se bore s iznenađujućim dugovima nastalim kroz njihov rad dok ih također love dva nova ubojice koji žele njihove poslove. To dovodi, naravno, do klasičnih tinejdžerskih nestašluka i izvrsnih borbi, uključujući borbu između dva tipa u ogromnim plišanim životinjskim kostimima.

Baby Assassins 2 zadržava humor, napetost i akciju koja je učinila prvi film sjajnim i dodaje još nekoliko novih za dobar učinak.

THE BEAST

The Beast je fascinantan i često izazivački film, koji istražuje implikacije putovanja kroz vrijeme i njegove utjecaje na ljudsku svijest.

Glavni lik, znanstvenik, otkriva način kako poslati svijest ljudi u prošlost, ali svaki put kada to učini, stvarnost se mijenja na neočekivane načine.

Film je iznimno introspektivan i zahtijeva pažnju, ali nagrađuje gledatelje dubokim uvidima u ljudsku prirodu i percepciju vremena. Glumačka postava je izvanredna, a vizualni efekti su impresivni, stvarajući atmosferu koja je istovremeno znanstveno fascinantna i emocionalno potresna.

Exit mobile version