Filmovi objavljeni tijekom prvih nekoliko mjeseci svake godine imaju prilično težak zadatak. Natječu se s prestižnim filmovima koji su još uvijek u kinima nakon kraja godine i borbe za kvalifikacije za nagrade, a izlaze u sezoni kada su mnogi ljudi još uvijek iscrpljeni od blagdanske sezone, financijski opterećeni njome ili oboje.
Lako je previdjeti nove filmove početkom godine — ali na sreću, danas je lakše nego ikad nadoknaditi propušteno, s obzirom na to koliko filmova debitira na streaming servisima i koliko brzo kino premijere prelaze na streaming.
Ovdje na Filmofiliji vodimo popis najboljih filmova godine, predstavljajući filmove za koje smatramo da su vrijedni vašeg vremena. kako je već sredina godine, već smo vidjeli razne filmove iz 2024. koje srdačno preporučujemo.
Ovaj popis ćemo nastaviti održavati tijekom cijele godine, tako da možete vidjeti što gledamo i preporučujemo te nadoknaditi sve što ste možda propustili dok se novi filmovi i dalje pojavljuju.
Filmovi će biti navedeni obrnutim kronološkim redoslijedom, tako da će najnovija izdanja uvijek biti prva na popisu.
Najbolji filmovi 2024. godine do sada
The Bikeriders
Austin Butler izgleda nevjerojatno kul dok vozi motor jednom rukom, okružen svojim klupskim prijateljima, u filmu The Bikeriders. Film možete pogledati u kinima od 21. lipnja
Scenarist i redatelj Jeff Nichols (Take Shelter, Midnight Special) adaptirao je klasičnu knjigu fotoreportaža o motociklističkim klubovima iz 1960-ih kako bi stvorio ovu izvanredno čvrstu i staromodnu (u najboljem smislu) gangstersku melodramu.
Film je izgrađen oko tri izvanredne glumačke izvedbe nekih od najpopularnijih glumaca: nevjerojatno zgodnog Austina Butlera u stilu Jamesa Deana iz “Buntovnika bez razloga”, Jodie Comer u stilu Lorraine Bracco iz “Dobrih momaka” (s izvanrednim čikaškim naglaskom) i Toma Hardyja u svom karakterističnom stilu.
Robot Dreams
Animirani pas i robot poziraju za smiješnu sliku.
Redatelj Pablo Berger bio je toliko dirnut grafičkim romanom Sare Varon “Robot Dreams” da je osnovao animacijski studio kako bi ga pretvorio u film.
Potpuno bez dijaloga, “Robot Dreams” govori o usamljenom psu koji se sprijatelji s robotom i o ljetu koje provode zajedno prije nego ih život razdvoji. Likovi su evocirajući, a antropomorfni svijet vrlo šarmantan.
No, unatoč humaniziranim životinjama, ovo nije smiješan, gegovima ispunjen film; “Robot Dreams” zapravo je nevjerojatno dirljiv i gorko-slatki film o značajnim prijateljstvima koja ne možemo uvijek zadržati kako život ide dalje.
Posljednje scene pogađaju kao udarac u želudac, boleći na najbolji način. —Petrana Radulović
Furiosa: A Mad Max Saga
Furiosa (Anya Taylor-Joy) u filmu Georgea Millera Furiosa.
Dok je remek-djelo Georgea Millera iz 2015. Mad Max: Fury Road bila metalna balada — ona koja vas čini da se osjećate kao bog tijekom cijele svoje apsurdne 15-minutne vožnje — Furiosa je ostatak konceptualnog albuma.
Prednastavak prati Imperatoricu Furiosu (Alyla Browne i Anya Taylor-Joy) od otmice do “otmice”, počevši s ratnicima koji je otimaju i završavajući tamo gdje Fury Road počinje.
Između, dobivamo tmurnu, napetu priču o djevojci koja mora naučiti kako ukrotiti golem bijes protiv Chrisa Hemswortha kao Dementusa, jednako prijetećeg i patetičnog negativca.
Hit Man
Glen Powell u dugoj crnoj periki, kožnoj jakni i s čudnim smiješkom u Hit Manu. Film možete pogledati na Netflix-u.
Suptilnost je često precijenjena. Uzmimo za primjer Hit Man, izvrstan novi film Richarda Linklatera, romantičnu komediju koja se uglavnom bavi pitanjem imaju li ljudi kapacitet za promjenu.
Drugi film bi to pitanje postavio kao tihu, neizrečenu metaforu ili pitanje koje lebdi na rubovima psihe svojih likova, ali Hit Man čini temu bitnim dijelom svake priče, šale i dijaloga, čineći ga ne samo jednim od najsmješnijih filmova godine, već i jednim od najzanimljivijih i najpametnijih.
Hit Man prati blagog i općenito dosadnog Garyja (Glen Powell), profesora filozofije koji pomaže policiji u hvatanju ljudi koji pokušavaju angažirati ubojice. Ono što počinje kao tehnički posao, postavljanje kamera i žica, brzo postaje opsesija za Garyja kad ga zamole da se predstavi kao lažni ubojica i shvati da ima talent za to.
Naravno, također uživa u činjenici da mu to omogućava da preuzme potpuno novo lice i osobnost. Prikazujući se kao ubojica, Gary može pobjeći od Garyja, makar samo na nekoliko minuta, i to je izvanredno. Sve dok se, naravno, ne zaljubi u djevojku koja ga poznaje samo kao opasnog ubojicu “Rona”.
Garyjev posao profesora filozofije daje filmu rijetku priliku da se izravno pozabavi pitanjima identiteta. Scenarij, koji su zajedno napisali Powell i Linklater, pametno koristi Garyjeve predavanja kako bi riješio vlastite probleme identiteta, radeći stvari poput rasprave s razredom o tome zaslužuju li neki ljudi umrijeti — time oslobađajući njegovu potencijalnu djevojku od krivnje zbog pokušaja da ubije svog muža.
I Saw the TV Glow
Justice Smith stoji ispred filmskog platna s natpisom “Thank You for Watching” s velikom kanticom kokica u ruci u filmu I Saw the TV Glow. Film možete pogledati na Amazonu ili Apple TV-u.
“I Saw the TV Glow” mogao bi biti jedan od najstrašnijih filmova ikad snimljenih o predgrađu. Uređeni travnjaci i prekrasne kuće američkih gradova dugo su bili jedno od najboljih mjesta za horor filmove, ali malo tko je uspio učiniti ih tako otuđujućima i praznima kao posljednji film Jane Schoenbrun.
Film prati Owena (Justice Smith), tinejdžera koji se osjeća kao samosvjestan autsajder u svakoj situaciji, društveno i prema sebi, koji upoznaje Maddy (Bridgette Lundy-Paine) koja mu pokazuje svoju omiljenu TV emisiju: “The Pink Opaque”. Njih dvoje se povezuju preko emisije dok se njihovi životi mijenjaju oko nje, a emisija polako počinje sve više prodirati u njihovu stvarnost.
“I Saw the TV Glow” je film o tome kako nas umjetnost mijenja i oblikuje. Kako nam posebna TV emisija može doći u pravom trenutku i iznenada usmjeriti naš život u drugom smjeru.